ساخت مقاومت

مقاومت ترمز قطار | قیمت و ساخت مقاومت قطار

مقاومت های ترمز قطار (لوکوموتیو)

قطار برای کنترل سرعت آسان و سریع نیاز به سیستم ترمز دارند.

 سیستم ترمز به عنوان ترمز مکانیکی که انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می کند و ترمز الکتریکی که انرژی را به گرما تبدیل می کند طبقه بندی می شود. هنگامی که انرژی جنبشی دوباره به انرژی الکتریکی تبدیل می شود، می تواند موتور الکتریکی را کند یا متوقف کند و این انرژی با استفاده از یک مقاومت قدرت تلف می شود.

مقاومت ترمز دارای نسبت قدرت بالا و مقادیر اهم پایین هستند. موتورهای وسایل نقلیه راه آهن در هنگام ترمز مانند ژنراتورها کار می کنند و انرژی احیا کننده تولید می کنند و این انرژی به راننده و سایر تجهیزات الکتریکی آسیب می رساند. یک سیستم ترمز احیا کننده انرژی احیا کننده را به مقاومت ها می تاباند و ولتاژ سیستم الکترونیک قدرت را کاهش می دهد. این سیستم برای کنترل سرعت قطار و اتلاف نیروی احیا کننده تولید شده با کاهش سرعت قطارهای پرسرعت ضروری است. مقاومت های ترمز راه آهن برای عدم سایش مکانیکی در وسایل نقلیه راه آهن، برای سرکوب نوسانات ولتاژ و جذب استفاده می شود. قدرت احیا کننده

مزایای

خنک کننده سریع

وزن سبک تر در هر کیلووات

مشخصه استقرایی پایین

ساختار مکانیکی بسیار مقاوم در برابر لرزش

انعطاف پذیری بالا برای جذب ضربه

حوزه های کاربرد

لوکوموتیو پرسرعت

لوکوموتیو

واگن ها

اتوبوس های برقی

مقاومت های ترمز لوکوموتیو

ترمز کردن قطار همیشه توسط مقاومت های الکتریکی انجام می شود. ترمزهای مکانیکی خیلی سریع فرسوده می شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری گران قیمت دارند. در هنگام ترمزگیری، انرژی جنبشی قطار به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود و در صورت امکان به خط هوایی بازگردانده می‌شود، اما این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که قطار دیگری به همان خط هوایی متصل باشد و بتواند از انرژی استفاده کند. اگر این امکان پذیر نیست، پس انرژی باید به صورت گرما در مقاومت های داخلی تلف شود.

سه مکان ممکن برای مقاومت ترمز وجود دارد:

روی سقف قطار که هوای گرم به سمت بالا آزاد می شود.

روی شاسی قطار که هوای گرم به کناری رها می شود.

داخل خودرو در محفظه های مخصوص.

همه مکان ها ممکن است از همرفت طبیعی یا خنک کننده هوای اجباری استفاده کنند.

مقاومت های ترمز Danotherm راه حل عالی برای استفاده در برنامه های ترمز راه آهن را ارائه می دهند. دلیل استفاده از مقاومت های کششی این است که ترمزهای مکانیکی به سرعت فرسوده می شوند و نگهداری آنها گران است. امکان نصب مقاومت در بالای خودرو، زیر خودرو یا داخل یک محفظه مخصوص ساخته شده وجود دارد.

مقاومت‌های ترمز قطار، مقاومت‌های شبکه فولادی هستند که با استفاده از صفحات شبکه فولادی متصل به بلوک‌های شبکه فولادی ساخته می‌شوند. انتخاب فولاد و آلیاژ بسته به نیاز مشتری متفاوت است. شبکه ها توسط دستگاه های پانچ و برش لیزری ساخته می شوند و سپس در بلوک های مقاومتی مونتاژ می شوند. مقاومت های شبکه فولادی فشرده، قابل اعتماد و قوی هستند و می توانند در داخل و خارج از خانه کار کنند.

مقاومت‌های ترمز قطار بر اساس مشخصات مشتری از جمله ولتاژ، قدرت، نیروهای مکانیکی، ابعاد، شرایط محیطی، شوک و لرزش و دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی ساخته می‌شوند.

از مقاومت های ترمز قطار در موارد زیر استفاده میشوند

 ترمز اضافی برای بازگشت انرژی به شبکه،

 برای برداشتن مقداری استرس از ترمز مکانیکی

 و به عنوان یک مقاومت ترمز اضطراری.

ترمز الکتریکی بدون سایش است و می توان آن را به طور بهینه کنترل کرد تا تغییرات ناگهانی در ترمز رخ ندهد که ممکن است سرنشینان از آن ناراحت باشند.

خنک کننده

با توجه به مقدار زیادی گرما که باید دفع شود، مقاومت های ترمز به هوای خنک کننده کافی نیاز دارند. بسته به نوع خنک کننده

 خنک کننده طبیعی هوا و  خنک کننده هوای اجباری وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *