درایو - اینورتر

درایو هوشمند چیست؟

در انقلاب صنعتی چهارم، درایو به عنوان یک عنصر اصلی و اساسی در نظر گرفته میشود و در این میدان نقش های زیر را ایفاد میکند:

اتصال امن: درایو این امکان را بوجود می­آورد که در شرایط امن و مطمعن به المان های دیگر متصل شود. عناصر درگیر در اتوماسیون عبارتند از:درایوها، پی ال سی، سنسورها و یک ابر که از طریق این بستر تمام تجهیزات بهم متصل میشوند.

درایو  نقش سنسور را ایفاد میکند: درایو از جریان موتور و وآنالیز ولتاژ در جهت درک و توصیف عملکرد اپلیکیشن موتور استفاده می­شود.

درایو  نقش هاب سنسور را ایفاد میکند: درایو داده هایی را که از سنسورهای خارجی که به مربوط به فرآیندهایی هستند که توسط درایو کنترل میشود به دست می آورند.

-درایو در نقش کنترل کننده: درایو قابلیت جایگزین شدن به عنوان PLC را در هر جایی که ساختار رویکرد اجاره دهد دارد.

امکان استفاده از دستگاه های دلخواه: اتصال وایرلس با دستگاه های هوشمند ( تلفن های هوشمند، تبلت)

اطلاعات از درایو به شرح زیر تشخیص داده میشود:

  • سیگنال های فوری: سیگنال هایی که مستقیماٌ توسط درایوی که از سنسورهای داخلی استفاده میکند، اندازه گیری میشود. داده ها مانند جریان و ولتاژ موتور، حرارت درایو و یا گشتاور موتور. همچنین درایو این قابلیت را ایجاد میکند که به عنوان هاب برای اتصال سنسورها که سیگنال های فوری را ارایه میدهد استفاده شود.
  • سیگنالهای پردازش شده: سیگنال هایی که از سیگنالهای فوری مشتق میشود. برای مثال توزیع آماری( ماکسیمم، مینیمم، میانگین و مقادیر مشتق شده استاندارد)، آنالیز حوزه فرکانس .
  • سیگنال های تحلیلی: سیگنال هایی که نشانه هایی از وضعیت درایو را ارائه می دهند. سیگنال هایی که برای نگهداری و یا منجر به بهبود طراحی سیستم میشود.
  • تکنیک های آنالیز جریان موتور، درایو را جهت نظارت بر شرایط موتور و اپلیکیشن توانمند می­سازد. این تکنیک بلقوه سنسورهای فیزیکی را حذف میکند و یا خطاهایی که قدیم قایل تشخیص نبوده اند را از هم جدا و تفکیک میکند. به عنوان مثال استفاده از این تکنیک این امکان را ایجاد میکند که خطاهای سیم پیچ در ابتدا یا محور بار مکانیکی.
  • مفهوم درایو به عنوان یک هاب سنسورموجب اتصال سنسورهای خارجی به درایو میشود، بنابراین نیازی به استفاده یک گیتوی برای اتصال سنسورهای خارجی به ابر داده نیست.
  • سنورهای ارتعاش، سنسورهای دما، سنسورهای فشار مثالی از سنسورهایی هستند که به درایو متصل میشوند. این نوآوری جدید نه تنها باعث کاهش هزینه­­ها می شود بلکه باعث ایجاد ارتباطی همگن مابین داده های سنسور و داده­ها در درایو میشود. به عنوان مثال میتوان ارتباط مابین سطح لرزش  یک سنسور خارجی را با سرعت موتور در نظر گرفت چنانچه لرزش  اساساٌ وابسته به سرعت می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *