درایو - اینورتر

نگهداری و تعمیرات درایوها مبتنی بر شرایط

  • موارد زیر استراتژی های متفاوت تعمیر و نگهداری می باشند:
  • نگهداری اصلاحی: محصول بعد از یک خطا عوض میشود.
  • نگهداری پیش گیری کننده اگرچه هیچ هشداری از محصول دریافت نشده است، محصول قبل از خطا تغییر می­یابد.
  • – نگهداری مبتنی بر شرایط: در این روش زمانی که عمر واقعی محصول از عمر انتظار رفته تغییر میکند و علت های بلقوه هشداردهنده تشخیص داده میشود یک هشدار از محصول دریافت میگردد .
  • – نگهداری پیش بینی کننده: محصول پیش از رسیدن به مقدار کار تعریف شده یک هشدار به موجب آغاز فعالیت سرویس ارایه میدهد .

چرا نگهداری مبتنی بر شرایط لازم است؟

نگهداری اصلاحی یا پیش گیری کننده مبتنی بر خطا و یا زمان هستند. بنابراین خدمات در موقعیت رخ دادن خطا و یا بعد از ساعت ثبت شده  اجرا میشوند. این مدل از سرویس ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه فیدبکی از اپلیکیشن کار خود را انجام میدهند.

با ورود به انقلاب چهارم  صنعتی و دسترسی به  داده های سنسور، امکان استفاده از خدمات مبتنی بر شرایط و نگهداری پیش بینی کننده ایجاد شد. چنین استراتژی تعمیرات جهت تشخیص سلامت و طرز کار تجهیزات  و یا پیش بینی خطاهای احتمالی در آینده از داده های واقعی در سرویس استفاده می­کند .

بررسی اجمالی و مزیت ها

نگهداری مبتنی بر شرایط آسان ترین و شهودی ترین تکنیک نگهداری بر اساس داده های حقیقی از عملکرد می باشد. داده های به دست آمده جهت نمایش صحت و سلامت تجهیزات درگیر در سرویس استفاده میشود. به این منظور، پارامترهای کلیدی به عنوان شاخص جهت شناسایی خطاهای در حال گسترش انتخاب میشوند. وضعیت یک قطعه به طور طبیعی در طول زمان تحلیل میرود. این رویداد بوسیله ی نمودار P-F  روند تحلیل نرمال را نمایش میدهد . شکست عملکرد زمانی اتفاق می افتد که تجهیز در انجام هدف مقصود موفق نشود. ایده نگهداری مبتنی بر شرایط تشخیص بلقوه شکست قبل از وقوع شکست حقیقی است.

بررسی اجمالی و مزیت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *